Література українського романтизму
1. Український романтизм сформувався у
А 70-х роках ХVІІІ ст. Б 50 – 60-х роках ХVІІІ ст.
В 20 – 40-х роках ХІХ ст. Г 20 – 40-х роках ХХ ст.
2. В Україні існували такі осередки романтичного руху:
А харківська школа, «Руська трійця», київська школа
Б харківська школа, петербурзька школа, київська школа
В львівська школа, київська школа, харківська школа
Г петербурзька школа, «Руська трійця», київська школа
1. Справжнє прізвище Марка Вовчка
А Микола Гоголь
Б Марія Вілінська
В Костянтина Малицька
Г Марко Кропивницький
2. Епізод приїзду панночки й обрання Устини покоївкою в сюжеті твору «Інститутка» є
А зав’язкою
Б кульмінацією
В експозицією
Г розв’язкою
1. Пантелеймон Куліш є
А автором першого драматичного твору в українській літературі
Б зачинателем нової української літератури
В основоположником нової української літератури
Г автором першого історичного роману в українській літературі
2. Псевдонімом Ратай підписував деякі свої твори
А Т. Шевченко
Б І. Котляревський
В П. Куліш
Г Г. Квітка
1. Установіть відповідність між героєм роману «Чорна рада» П. Куліша та його портретною характеристикою.
1 Василь Невольник А Високий і вродливий; а по кармазинах скрізь комір і поли, гаптовані золотом; вверху кирея, підбита соболем; підпиравсь срібною булавою.
2 Михайло Черевань Б По одежі і по сивій бороді, сказать би, піп, а по шаблюці під рясою, по пістолях за поясом – старий «козарлюга».
3 Іван Шрам В Був тяжко грошовитий да й веселий пан із козацтва... Після війни й сів хутором.
4 Іван Брюховецький Г Дідусь такий мізерний… невеличкий, похилий, очі йому позападали.
Д Чоловічок сей був у короткій старенькій свитині, у полотняних штанях... Хіба по шаблі можна було догадатися, що воно щось не просте: шабля аж горіла од золота...
2. Установіть відповідність між героєм роману «Чорна рада» П. Куліша і його характеристикою.
1 Божий чоловік А Чоловічок сей був у короткій старенькій свитині, у полотняних штанях... Хіба по шаблі можна б догадатися, що воно щось не просте: шабля аж горіла од золота...
2 Михайло Черевань Б Нехай той гине, на кого Господь показав перстом своїм! Чужою смертю я волі купувати не хочу.
3 Іван Брюховецький В Гарячий був чоловік і не всидів би у своїй парафії, чуючи, як ллється рідна йому кров за безбожний глум польських консистентів і урядників над українцями.
4 Яким Сомко Г А що нам, бгате, до Вкраїни? Я сидів би ліпше дома та їв би хліб-сіль з упокоєм.
Д Темний він був на очі, а ходив без проводиря у латаній свити
Запишіть відповідь словом, словосполученням чи реченням.
Народна творчість. Давня література. Г. Сковорода
Особливістю жанру балади є ___________________________________________________________________
До жанру балади належать народні твори (запишіть 2–3 назви) ______________________________________
У народній пісні «Цвіте терен, цвіте терен» провідним є мотив ______________________________________
Твори «Цвіте терен», «Місяць на небі, зіроньки сяють», «За городом качки пливуть» за родовою ознакою належать до _________________________________________________________________________________
Книгою Книг називають твір ___________________________________________________________________
Притчі про блудного сина та про сіяча входять до _________________________________________________
Як, згідно з фольклорними творами, український народ розуміє сутність справжньої любові? Яку мудрість із цих творів ви візьмете у своє життя?
Які моральні цінності оспівано в українських родинно-побутових піснях?
Чому в усьому світі Біблію вважають вічним джерелом мудрості й порад у житті?
Чому Біблію називають Книгою Книг?
Чому «Повість минулих літ» називають велетенською історичною епопеєю?
Які ідеали втілено в «Повчанні» Володимира Мономаха?